Anvelopele de dimensiuni diferite pot afecta cutia de transfer?
Pentru a aborda în mod corespunzător această problemă, este important să înțelegeți elementele de bază ale sistemului de acționare. Vehiculele 4WD și AWD alocă puterea motorului fiecăreia dintre cele patru anvelope după cum este necesar (prin intermediul unui diferențial) – permițând roților să se rotească la viteze diferite.
„Cel mai bun sistem va trimite exact cantitatea potrivită de cuplu pentru fiecare roată, care este cuplul maxim care nu va face ca anvelopa să alunece.”
Acest lucru este util în special pe pietriș, nisip, drumuri alunecoase și alte condiții nefavorabile. Majoritatea sistemelor diferențiale sunt concepute pentru a permite diferențe pe termen scurt ale vitezei roților atunci când vehiculul face un viraj sau învârte o anvelopă.
Dacă utilizați anvelope nepotrivite (anvelope de diferite dimensiuni, design sau adâncime a benzii de rulare), este posibil să forțați diferențialele să funcționeze în orice moment. Acest lucru va duce la căldură excesivă și o uzură inutilă a diferențialului și poate cauza defecțiuni timpurii.
Anvelopele din față TREBUIE să se rotească cu aceeași viteză (a parcurge aceeași distanță) ca și anvelopele din spate și asta se întâmplă doar dacă au aceeași circumferință. Cu cât este mai mare diferența de dimensiune a anvelopei, cu atât mai rapid și mai mare este deteriorarea cutiei de transfer.
Anvelopele și starea lor joacă un rol major în longevitatea unui vehicul. În această postare, ne vom concentra asupra efectelor pe care le au anvelopele nepotrivite asupra sistemului de propulsie al unui vehicul.
Sistemul de propulsie al vehiculului include:
- motorul
- transmisia
- cutia de transfer (dacă este tracțiune integrală sau integrală)
- axele motoare
- rulmenti
- cadrul vehiculului
Puteți rula anvelope de dimensiuni diferite?
De fapt, studiile au arătat că diferențele de doar 2/32 de inch în banda de rulare a anvelopelor dintre anvelopele aceluiași vehicul pot afecta performanța vehiculului.
De exemplu, dacă ar fi să înlocuiți doar două anvelope pe vehiculul dvs. AWD sau 4WD, ați avea un diametru puțin mai mare la noile anvelope, datorită benzii de rulare mai adânci.
O mică diferență în diametrul anvelopei din față și din spate înseamnă că cele două osii se rotesc întotdeauna cu viteze diferite, chiar dacă mașina merge direct pe o autostradă.
Acest lucru este contrar modului în care vehiculul a fost proiectat să funcționeze și va duce probabil la defecțiuni timpurii.
În termeni mai simpli, atunci când anvelopele au o circumferință diferită, au un număr diferit de rotații pe milă. Cu cât anvelopa este mai mică, cu atât sunt necesare mai multe rotații pe milă.
Cu cât anvelopa este mai mare, cu atât mai puține rotații pe milă. Când axele față și spate se rotesc la viteze diferite, se creează o presiune suplimentară asupra liniei de rulare a vehiculului.
Cu cât diferența dintre circumferințele anvelopelor este mai mare, cu atât efortul rezultat este mai mare.
Din acest motiv, este esențial ca vehiculele 4WD și AWD să folosească anvelope de dimensiuni egale. Variațiile diametrului anvelopelor pot fi cauzate de:
- folosirea accidentală a unor anvelope de dimensiuni diferite
- anvelope uzate la adâncimi diferite ale benzii de rulare
- anvelope cu design diferit al benzii de rulare
- anvelope fabricate de diferiți producători
- presiuni de umflare diferite
Întreținerea de rutină
Dacă dețineți un vehicul 4WD sau AWD, ar trebui să fiți conștient de importanța menținerii a patru anvelope potrivite.
Ca întotdeauna, întreținerea de rutină este cea mai bună soluție pentru a minimiza potențialele probleme cu vehiculul dumneavoastră.
Aceasta include rotațiile anvelopelor, alinierea, menținerea presiunii corespunzătoare a aerului și monitorizarea adâncimii benzii de rulare.
„Aproape fiecare stat din SUA are o cerință minimă de rulare pentru toate anvelopele autoturismelor de 2/32 inch.
Conducerea cu anvelope cu banda de rulare mai mică decât această adâncime minimă nu este sigură sau legală.”
Puteți înlocui doar 2 anvelope pe AWD?
Răspunsul simplu este „Nu”, nu ar trebui!
Acest lucru se datorează faptului că anvelopele mai vechi s-au uzat oarecum și diametrul lor a fost ajustat cu întregul corp, în special cu sistemul de propulsie.
Când înlocuiți doar una sau două anvelope, diametrul și dimensiunea acestora vor fi puțin mai mari decât anvelopele mai vechi, chiar dacă cumpărați anvelope de aceeași dimensiune.
Acest lucru poate cauza o sarcină gravă asupra sistemului de propulsie și este, de asemenea, dăunător pentru sistemul de control al tracțiunii.
Prin urmare, se recomandă să schimbați întotdeauna toate cele patru anvelope dacă trebuie să faceți acest lucru cu tracțiune integrală (AWD).
Pericole de nepotrivire a roților și anvelopelor
Există multe pericole potențiale la conducerea cu anvelope nepotrivite. Când achiziționați o mașină nouă sau un set complet nou de anvelope, știți că anvelopele se vor uza uniform.
Cu toate acestea, dacă înlocuiți o singură anvelopă uzată cu o anvelopă nou-nouță, setul dvs. va avea adâncimi diferite ale benzii de rulare.
Seturile de anvelope cu diferite modele de uzură pot modifica manevrabilitatea vehiculului dumneavoastră, mai ales dacă condițiile meteorologice sunt periculoase. Poate fi deosebit de periculos dacă ați înlocuit mai multe anvelope și roți cu versiuni nepotrivite.
Deși este posibil să reușiți să folosiți diverse mărci și modele, folosirea anvelopelor și roților de dimensiuni diferite poate duce la accidente și probleme costisitoare de întreținere.
Anvelopele și roțile nepotrivite pun un stres constant asupra suspensiei și transmisiei vehiculului dvs., împreună cu frânele și sistemul ABS. Toate acestea prezintă un risc pentru conducerea vehiculului și un pericol pentru alt trafic din jurul tău.
Valoarea vehiculului dvs. cu anvelope nepotrivite
Valoarea vehiculului dumneavoastră este un alt punct de reținut. Roțile și anvelopele nepotrivite nu numai că vă deteriorează vehiculul, dar îi vor diminua și valoarea. Ați cumpăra o mașină folosită care are cauciucuri nepotrivite? Cred că majoritatea dintre noi am fi precauți.
Aspectul roților și anvelopelor nepotrivite sugerează o lipsă de întreținere a vehiculului. Când vă vindeți vehiculul, merită investiția de a cumpăra un set de anvelope și roți potrivite sau noi.
Urmați manualul proprietarului și sfaturile experților
Dacă vreuna dintre anvelopele dvs. urmează să fie înlocuită, este absolut esențial să verificați manualul de utilizare al vehiculului pentru a vedea dacă vă recomandă înlocuirea tuturor celor patru anvelope AWD simultan.
Uită-te în secțiunile anvelopelor și transmisiei. Nerespectarea acestor recomandări poate duce la daune costisitoare ale unora dintre cele mai importante componente de conducere ale mașinii dvs., cum ar fi transmisia.
Orice distribuitor de anvelope reputat va urma recomandările producătorului auto.
La centrele de anvelope găsiți un indicator de adâncime a benzii de rulare pentru a măsura cu precizie adâncimea benzii de rulare ca un serviciu gratuit. Apoi vă putem ajuta să decideți dacă un set complet de anvelope noi ar fi cel mai bun.
Vehicule cu tracțiune pe patru roți (4WD) și cu tracțiune integrală (AWD) Dacă nu se specifică altfel în manualul de utilizare, urmați aceste instrucțiuni:
- Nu amestecați dimensiunile anvelopelor. Toate cele patru anvelope trebuie să fie marcate cu aceeași dimensiune a anvelopei, dacă nu se specifică altfel de către producătorul vehiculului. Acest lucru este valabil și pentru anvelopele de iarnă/zăpadă.
- Nu amestecați anvelopele radiale și neradiale. Toate cele patru anvelope trebuie să fie radiale sau neradiale.
- Nu amestecați tipuri de modele de benzi de rulare, cum ar fi toate terenurile și toate anotimpurile.