Există anumite simptome pe care le puteți urmări cu ochii și urechile pentru a afla când este cutia de transfer defectă. Oricare dintre problemele de mai jos ar putea indica o cutie de transfer defectă și ar trebui să vă duceți imediat vehiculul la service.
Care este funcția și scopul cutiei de transfer?
Mașinile care sunt proiectate cu tracțiune pe patru roți sau cu tracțiune integrală depind de cutia de transfer pentru a transporta puterea pe care o generează transmisia către osiile corespunzătoare ale mașinii cu ajutorul arborilor de transmisie.
Acesta este scopul principal al cutiei de transfer și motivul importanței sale în BMW-ul dumneavoastră.
Pentru BMW, menținerea tuturor roților mașinii să funcționeze fără probleme între ele este o sarcină esențială.
O cutie de transfer defectă, care nu funcționeză corect, poate duce la probleme serioase de performanță care trebuie rezolvate imediat pentru a vă restaura BMW-ul și a preveni deteriorarea ulterioară.
Simptomele cutiei de transfer defecte sunt:
1. Probleme la schimbarea vitezelor
Unul dintre cele mai imediate și îngrijorătoare semne care ar putea indica o cutie de transfer defectă implică dificultatea de a schimba treptele. Este posibil să observați o ezitare în a vă angaja cu anumite trepte. În unele cazuri, această problemă se manifestă doar atunci când călătoriți cu anumite viteze, iar această problemă poate proveni dintr-o simplă lipsă de lubrifiere.
Un alt lucru de luat în considerare este verificarea modului în care trebuie să schimbați treptele în sistemul dvs. și în vehiculul dvs. specific, consultați manualul de utilizare al vehiculului dumneavoastră.
De exemplu, există anumite circumstanțe în care trebuie să faceți un pas inițial înainte de a trece la o anumită treaptă. Un exemplu bun în anumite vehicule este atunci când treceți la patru-low; În acest caz, trebuie să puneți vehiculul în punctul neutru înainte de a încerca să comutați sau să schimbați treptele.
Amintiți-vă că el arată că schimbarea vitezelor poate arăta diferit în funcție de sistemul de control al casetei de transfer al vehiculului dumneavoastră. De exemplu, dacă mașina dvs. controlează cutia de transfer folosind un computer de caroserie, veți observa simptome diferite față de o altă mașină care depinde de puterea comutată electric pentru a controla cutia de transfer.
2. Probleme cu rămânerea în tracțiunea pe 4 roți
O cutie de transfer defectă s-ar putea să intre și să iasă din tracțiunea pe 4 roți singură. Aceasta indică incapacitatea de a rămâne într-un mod de conducere, ceea ce poate deteriora carcasa de transfer, alte sisteme de pe vehicul sau poate provoca o situație de conducere nesigură.
Dacă întâmpinați probleme în modul de tracțiune integrală, probabil că vă confruntați cu o defecțiune internă a cutiei de transfer. Când cutia de transfer a vehiculului funcționează corect, aceasta va comuta automat între modurile de tracțiune pe două și patru roți, după cum este necesar. De asemenea, trimite putere către toate cele patru roți.
Dacă nu funcționează corect, este posibil să descoperiți că mașina dvs. comută constant între cele două moduri, că nu poate rămâne deloc în modul de tracțiune integrală sau că mașina dvs. continuă să iasă din modul de tracțiune pe patru roți.
Acest lucru poate fi un pericol pentru siguranță, deoarece vă poate face să pierdeți controlul asupra mașinii în timp ce conduceți. Acest lucru poate fi foarte periculos, mai ales dacă conduceți pe o suprafață alunecoasă.
Deși problema ar putea fi legată de cutia de transfer, ar putea fi și o problemă cu arborele de antrenare sau diferențial pe care trebuie să-l verificați.
Astfel, înainte de a vedea că principalul vinovat provine dintr-o cutie de transfer defecă, trebuie să solicitați un mecanic profesionist să inspecteze vehiculul și să identifice problema cu precizie.
3. Zgomote neobișnuite
Dacă auziți zgomote neobișnuite provenind de la cutia de transfer, este un bun indiciu al deteriorării interne a carcasei de transfer. Dacă acesta este scenariul, este important să vă duceți mașina pentru service cât mai curând posibil. Nerespectarea acestui lucru poate duce la probleme și mai grave pe drum.
Zgomotele neobișnuite pot fi cauzate de o varietate de probleme, nu doar de o cutie de transfer defectă, inclusiv lipsa de lichid, niveluri scăzute de lichid, angrenaje sau rulmenți uzați și arbori îndoiți pot cauza zgomote ciudate.
Toate aceste probleme pot cauza slefuirea angrenajelor sau defectarea rulmenților, ceea ce va crea un zgomot puternic, enervant. Dacă auziți zgomote ciudate care provin din cutia de transfer, este important să o verificați cât mai curând posibil.
4. Scurgeri de lichid
Scurgerile de lichid sub cutia dvs. de transfer sunt adesea unul dintre cele mai comune simptome pentru o cutie de transfer defetă. Lichidul poate curge din garniturile sau rulmenții din interiorul unității și poate provoca daune grave dacă nu este abordat.
Dacă observați scurgeri de lichid sub cutia de transfer, este probabil să existe o problemă cu garniturile sau garniturile cutiei de transfer. Acest lucru poate cauza tot felul de probleme, inclusiv scăderea eficienței combustibilului, supraîncălzirea și deteriorarea transmisiei și a altor componente.
Rețineți că scurgerile la vehiculele mai moderne necesită mai mult timp pentru a fi afișate decât orice vehicul asociat cu o transmisie manuală. Astfel, chiar dacă confirmați că nu există nicio scurgere vizuală sub cutia de transfer, trebuie totuși să inspectați mașina și să solicitați unui mecanic profesionist să identifice problema reală.
5. Probleme de cuplare și decuplare a tracțiunii pe patru roți
Dacă întâmpinați probleme cu cuplarea și decuplarea tracțiunii pe patru roți, este posibil ca acest simptom să indice o cutie de transfer defectă. Când sistemul de tracțiune pe patru roți funcționează corect, acesta ar trebui să se cupleze și să se decupleze rapid și ușor. În cazul în care există probleme cu cutia de transfer, aceasta poate periclita funcționarea sistemului de tracțiune integrală.
Este posibil să descoperiți că sistemul de tracțiune pe patru roți nu se poate cupla sau decupla, că se cuplează și se decuplează la momentul nepotrivit sau că se blochează într-un singur mod. O cutie de transfer defectă poate cazua probleme ce pot fi foarte periculoase, deoarece vă pot face să pierdeți controlul asupra mașinii în timp ce conduceți.
Dacă întâmpinați probleme cu sistemul de tracțiune pe patru roți, este important să faceți o vizita la service penru a vă asigura ca cutia de transfer nu este defectă, cât mai curând posibil. Cu cât vei rezolva mai devreme problema, cu atât vei fi mai în siguranță pe drum.
6. Lumină de avertizare transmisie automată
Dacă se aprinde lampa de avertizare a transmisiei automate, este posibil să aveți de-a face cu o cutie de transfer defectă. Lumina se poate aprinde deoarece carcasa de transfer nu transferă corect puterea transmisiei sau pentru că există o problemă cu nivelul sau presiunea lichidului.
Dacă se aprinde lampa de avertizare a transmisiei automate, este important ca vehiculul să fie inspectat de către un tehnician calificat cât mai curând posibil. Poate exista o problemă cu cutia de transfer care necesită atenție imediată. Nerezolvarea unei probleme la o cutie de transfer defectă poate duce la deteriorarea gravă a transmisiei și a altor componente.
Poți să conduci cu o cutie de transfer defectă?
Ar trebui să vă conduceți mașina cu o cutie de transfer defectă? Să conduci mașina cu o cutie de transfer care are o problemă mecanică este o idee proastă. Dacă continuați să conduceți cu o cutie de transfer care are o problemă mecanică gravă, ați putea să o distrugeți dincolo de punctul de reparație și, eventual, să vă deteriorați transmisia, arborii de transmisie și osiile în acest proces.
O cutie de transfer defectă poate deteriora transmisia?
Deoarece cazul de transfer funcționează îndeaproape cu transmisia, mulți oameni ne contactează întrebându-ne dacă cazul de transfer cauzează probleme semnificative transmisiei sau nu.
Nu este foarte rar să ne ocupăm de probleme majore la transmisia vehiculelor din cauza unei probleme cu o cutie de transfer defectă sau defectuasă.
Ori de câte ori ai de-a face cu simptomul sistemului cutiei de transfer, trebuie să o iei în serios și să vizitezi cel mai apropiat atelier de reparații pentru a rezolva problema cât mai curând posibil.
Cum să acționați pentru a prevenii o cutie de transfer defectă
Îngrijirea continuă a automobilelor precum BMW-ul dvs. nu ar trebui niciodată neglijată și, cu ajutorul unui specialist BMW, veți putea rezolva problemele mai eficient și mai precis. Pe lângă angajarea unui specialist BMW, iată ce mai poți face:
- Urmați practicile de întreținere de rutină desemnate de producătorul BMW în manualul de utilizare.
- Nu lăsați simptomele defectării cutiei de transfer sau alte probleme de transmisie să treacă fără atenție pentru o perioadă lungă de timp.
- Acordați o atenție deosebită modului în care BMW-ul dumneavoastră funcționează zilnic, pentru a putea detecta, din timp, semnele de avertizare pentru o cutie de transfer defectă.
- Asigurați-vă că service-ul dvs. BMW utilizează numai piese de schimb de cea mai înaltă calitate.
Beneficiile îngrijirii proactive, preventive
Iată câteva dintre beneficiile de a ține pasul cu întreținerea de rutină și de a urmări problemele legate de performanță:
- Păstrează valoarea BMW-ului tău
- Susține o experiență de conducere impecabilă
- Îți menține mașina să funcționeze în mod fiabil și optim în orice moment
- Vă asigură siguranța și securitatea pe drum
Dacă locuiți în zona Aradului și sunteți în căutarea unui service onest și accesibil, care se adresează șoferilor BMW, experții de la Ubydeal vă stau la despoziție.
O cutie de transfer defectă este o problemă serioasă, care poate fi costisitoare de reparat, cu cât nu este rezolvată mai mult timp. Pentru a afla mai multe despre expertiza service-ului nostru sau pentru a programa o întâlnire pentru diagnosticare, vă rugăm să ne contactați +40 742 140 476
Cât costă remedierea pentru o cutie de transfer defectă?
Din păcate, reparațiile pentru o cutie de transfer defectă nu sunt o muncă ieftină și s-ar putea să vă coste între 2500 și 3000 LEI . Acest preț este reprezentativ, costurile pot varia de la o masina la alta în funție de diagnosticul pe care îl primește.
Rețineți că, costul forței de muncă depinde foarte mult de atelierul de reparații pe care îl alegeți, ceea ce înseamnă că poate crește dacă vă decideți să mergeți la dealer și să fie mult mai mic dacă mergeți cu un mic atelier de reparații.
Deși puteți economisi mult pe costurile forței de muncă mergând la un mic atelier de reparații, mulți oameni care conduc vehicule moderne preferă să viziteze reprezentanța de marcă pentru a asigura o calitate înaltă. Uneori, dacă mecanicul nu are un anumit nivel de abilități, ar putea introduce probleme majore care ar putea să te coste mii de lei.
Prin urmare, experții auto vă recomandă să echilibrați suma de bani pe care doriți să o economisiți față de calitatea pe care o căutați, care depinde foarte mult de tipul de reparație pe care doriți să o efectuați.
Merită să reparați o cutie de transfer defectă?
Aceasta este una dintre cele mai frecvente întrebări pe care le primim, despre costurile de reparare pentru o cutie de transfer defectă. Răspunsul la această întrebare depinde în mare măsură de propriile circumstanțe și de valoarea vehiculului dumneavoastră.
Primul pas pentru a răspunde la această întrebare este evaluarea și calcularea valorii totale pentru toate costurile posibile de reparație, inclusiv alte costuri asociate chiar și cu întreținerea regulată.
Odată ce aveți un număr total, următorul pas este să îl comparați cu valoarea totală a vehiculului dvs.
Observați că valoarea vehiculului dumneavoastră nu va crește semnificativ prin efectuarea acestor reparații și corespunde costurilor acestor reparații. S-ar putea să nu merite să reparați acest vehicul.
În mod similar, dacă observați că costurile de reparație se apropie de 75% sau mai mult din valoarea vehiculului dvs., nu este întotdeauna recomandat să reparați această mașină și , în schimb, ar trebui să o vindeți oricărui potențial cumpărător.
Poate te interesează și:
CE ESTE CUTIA DE TRANSFER LA BMW – xDrive